Úvod do organizační struktury IJN (Imperial Japanese Navy)

Kōkū Kantai - nejvyšší jednotka, letecká flotila. Nejznámější je 1. letecká flotila - zahrnovala jednotky na šesti flotilových lodích na počátku války.

Kōkū Sentai - letecká flota, nižší jednotka, skládala se alespoň ze dvou Kōkūtai

Kōkūtai - ekvivalent křídla nebo skupiny (wing or group) - dle počtu podřízených jednotek. Typicky se vázala ne letiště nebo letadlovou loď. Obvyklý počet byla 18 - 27 letounů.

Hikotai - nižší jednotka, obvykle s 12 - 16 stroji, standardně členěných do 4 sekcí (shotai). Od poloviny roku se přešlo na 4 člennou shotai (jako ostatní letectva, nicméně IJN bylo poslední a mnoho jednotek používalo zastaralou sestavu tříčlenného roje i nadále).

Read more: 343. kokútai - Gendův meč

Prima, dnes ráno (7.1.2016) se aktualizovaly Win 10. Super zážitek - 3 restarty a skoro 30 minut. Na noťas s i5 čtyřjádrem a SSD je to skutečně impozantní výkon. Gratuluji Microsoftu - dobrá práce.

Jedno prima video na YT - jak argumentují lidé, kteří neumí své tvrzení obhájit.

 

Argument from ignorance:

Nevíme proč, tak to musí být takto. Nevíme, jak postavili pyramidy, tak to byly mimozemšťané.

 

Personal incredulity fallacy:

Někdo něčemu nerozumí, a proto to tak není. Nevidím důkazy přirozeného výběru - proto neexistuje.

 

Non sequitor fallacy:

Nerozumí tomu, co se děje. rakovina zabíjela před cigaretami - tudíž ji cigarety nezpůsobují.

Pro spoustu hmyzu je problém najít dnes úkryt, ať pro sebe nebo pro svá vajíčka, larvy a pro přezimování. K řešení můžeme pomoci vytvořením hmyzího hotelu. Klíčové je připravit jej tak, aby obsahoval možnosti pro daný hmyz. Jedná se o svazky dutých stonků (černý bez, rákos), šišek, slámy, navrtaných trámků a další předměty.

Read more: Hmyzí hotel

Ok, zajímavá zkratka. Co to znamená?

  • title
  • abstract
  • introduction
  • materials and methods
  • result
  • discussion

Neboli osnova vědeckého článku.

Pokud se pustím do psaní vědeckého článku, vždycky musím vědět proč - tedy kromě toho, že musí publikovat :-) takže se rozhodnu řešit jeden problém - pouze jeden. Co vlastně mohu řešit? Obecně asi následující:

  • něco pojmenovat a idenfitikovat
  • provést sběr informací - metaanalýza
  • provést experiment
  • validovat hypotézu
  • ...

Jenom cca 5 - 10% článků přijde s něčím fakt bomba novým. Ale i dobrá metanalýza je hodně zajímavá, neboť kvantifikuje poznatky z mnoha článků na podobné téma - lze vyvodit obecné závěry.

T

Titulek by měl obsahovat alespoň jedno klíčové slovo, měl by chytit případného "čtenáře".

A

Abstract - stručné shrnutí obsahu, klikrát je to jediné co je vidět, zbytek je za PayWallem. Obsahuje podstatné z kapitoly Results, obvykle se tak píše až naposled. Zase obsahuje klíčová slova. A deskriptor MeSH.

I

Indroduction - stručně napíšeme, o co nám jde a na co navazujeme. Proč řešíme zrovna tohle a co je cílem snažení.

M

Materials and methods - použité metody a vlastně celý postup našeho snažení. Popisujeme "nasazené" metody, možnosti replikace pokusu, ...

R

Results - tabulky, grafy, výsledky, statistika. Prostě co z toho vypadlo - i negativní závěr je vědecky validní.

D

Discussion - vysvětlení, sliby do budoucna, srovnání s praxí - prostě volněji o zjištěných skutečnostech.

 

Dále by měl být součástí zip s obrázky a grafy, odkazy na zdroje, ...

 

Jinak také:

I - jaký problém

M - jak jsme to zkoumali

R - výstupy

D - co to vlastně zmanená

SSSR

Jsou potvrzeny dva sestřely vrtulníků Chinook 21.6.1978 MiG-23M - kpt. V.Shkinder Íránského letectva po překročení hranic SSSR. Jeden byl sestelen dvěma R-60, druhý kanonem.

Jinak při cvičeních byly Mig-23 překvapivě úspěšné proti prvním modelům Mig-29, byť rozdíl byl v úrovni pilotů, kde agresorské Mig-23 sedlali zkušení letci z války v Afghanistánu. Pokud byle zvolena metoda udeř-uteč, pak MiG-23 byl více než důstojný protivník modernějšímu bráškovi.

Read more: Mig-23 - Bojové nasazení

Dva domácí "mazlíčci" - oblovky africké.

 

Výživa

Žloutek - vitamín D

Granule pro plazy, salát, ovoce (pozor na citrusy), piškot, tvaroh.

 

Rostliny do oblovkária

Potos, šplhovník, bromélie, lopatkovec

 

Přidávat vápník

Dolomitický vápenec, sépiová kost

 

Další prima zpráva z cloudového prostředí. Z Dropboxu uniklo pár desítek milionů uživatelských údajů. Byť hesla jsou v podobě hash otisků se solí, což je činí relativně bezpečnými. Toto se stalo před 4 lety. Zveřejnení je však otázkou posledního týdne, což mi stačí k tomu, abych zrušil účet u této služby. Prostě tutlat bezpečnostní problém 4 roky je faux pas.

Přenosová rychlost:

prodlužovák - rozvody - prodlužovák - 2,5MByte/s -

jenom přes rozvody - 21MByte

spotřeba

FW Ver.:1.01 HW Ver.:A1

Průchozí - 250V 16A 50/60Hz

Revell

 

Sestava LED

Hlavní světla 2x bílá

Směrová světla 2x + 2x oranžová

Mlhovky 3x bílá (rampa)

Mlhovky 2x bílá (nárazník)

Brzdy 2x červená

Couvací světlo 1x + 2x bílá

 

Motor pohon + motor servo

 

Napájení - akumulátor vs baterie

 

Motorshield

 

Arduino, Lilypad?

Základní slovesa

Začneme základním slovesempro všechny jazyky - být / etre.

Je suis

Tu est

Il / Elle est

Nous sommes

Vous etez

Ils / Elles sont

 

Další sloveso je - jít / aller.

Je vais

Tu vais

Il / Elle vais

Nous allons

Vous allez

Ils / Elles vont

 

Další sloveso je - dělat / faire.

Je fais

Tu fais

Il / Elle fait

Nous faison

Vous faites

Ils / Elles font

 

Pravidelná slovesa

Třída sloves I

Mluvit / parler

Je parle

Tu parle

Il / Elles parle

Nous parlons

Vous parlez

Ils / Elles parlont

Třída sloves II

Brát, vzít / prendre

Je prends

Tu prends

Il / Elle prend

Nous prenons

Vous prenez

Ils / Elles prennent

 

Třída sloves III

Kupovata / acheter

J achete

Tu achete

Il / Elle achete

Nous achetons

Vous achetez

Ils / Elles achetent

Nepravidelná slovesa

Chtít / Vouloir

Je veux

Tu veux

Il / Elle veut

Nous voulons

Vous voulez

Ils / Elles veulent

 

Přijít, přicházet / venir

Je viens

Tu viens

Il / Elles vient

Nous venons

Vous venez

Ils / Elles viennent

 

Moci / pouvoir

Je peux

Tu peux

Il / Elle peut

Nous pouvons

Vous pouvez

Ils / Elles peuvent

 

Mít povinnost, nesmět (zápor), pravděpodobnost děje / devoir

Je dois

Tu dois

Il / Elles doit

 

Rozkazovací způsob

Věta i tvar slovesa jsu stejné, ale chybí zájmeno.

Tu parle lentement.

Parle lentement!

Budoucí čas

Prvním časem budoucím je ten, kdy je děj v blízké budoucnosti nebo je jistý (a pak může být jakkoliv v budoucnu).

Tvoří se prostřednictvím pomocného slovesa aller + infinitiv.

Je vais visiter France.

Tu vais mange du gateau.

Il / Elle vait aller avec ses amis.

 

Minulý čas